tirsdag 6. januar 2009

gå pent i bånd-trening

Ja, jeg gir ikke opp forsøket med å prøve å lære odin å gå pent i bånd, å ikke dra som en stor okse....fordi det er det det føles ut som jeg går tur med.....eller det vil si, når han sleper meg på tur, når jeg ikke bruker snutebånd på han... For med snutebånd går han jo som en engel, men jeg håper at det kun er et alternativ en kort periode, ikke for evig.....så jeg prøver igjen!!

Men kom gjerne med tips til meg , jeg har prøvd det meste, men kan gjerne få tips:-D

Problemet er at han rett å slett får en blokkering sekundet vi setter snuten og poten utenfor porten hos oss.... Da setter han på radar-snuten sin, og skal absolutt lukte på alt mulig, og han drar så hardt at han kommer dit uansett hvor mye styrke det er i meg!! Han er jo en stor gutt på litt over 40kg, gutten finnes ikke fet, så der er det muskler....

Men jeg har begynt på nytt idag, fordi det er jo ett nytt år, med nye muligheter, så jeg skal prøve igjen!! :-D

Så idag har vi vært ute 5 ganger, trent ca 10-15 minutter hver gang, og hver gang har han dratt som 10 ville hester..Så vi kom ikke langt avgårde, men han ble ganske sliten!
Hver gang han drog, stoppet jeg å stod helt stille, og sa ingenting, bare stod helt stille helt til han kom på plass(sitte på min venstre side og se på meg!) så måtte han vente på versigod for ågå videre, og hver eneste gang drog han i veien, så vi kom oss ikke langt av flekken, men jeg er godt i gang....han skjønte på 2 treningen alt, at han måtte komme på plass så fort jeg stoppet, og på slutten av siste turen så gikk han faktisk pent i ca 100 meter, før han satte i gang igjen med å dra!! Men det er en begynnelse:-D

Kommer nye bilder av han imorgen, har tatt masse morsomme bilder i hagen igår:-D

Ingen kommentarer: